Tajemství nejúspěšnějšších makléřů odhalena!

V České republice oficiálně působí na 15 tisíc realitních makléřů. Těch opravdu dobrých nicméně není mnoho a většina to časem jednoduše vzdá. Nestaňte se jedním z nich. K tomu, abyste byli ve svém oboru dobří, stačí poctivě dodržovat následující pravidla.

Pravidlo č. 1: Buďte poctiví

Alfou i omegou dobrého makléře je poctivost. Právě ti, kteří se při své práci uchylují k nekalým praktikám, ničí pověst všech ostatních. Zapomeňte na astronomické pokuty uvedené malým písmem ve smlouvách, nenuťte klienty ke hrazení rezervačního poplatku, pakliže nemají vyřešenou finanční dostupnost celé nemovitosti, nenadsazujte odhad ceny nemovitosti a neslibujte nemožné. Pověst férového makléře se vám vrátí mnohonásobně víc než krátkozraké nepoctivé kroky ve snaze vydělat na úkor klienta.

Pravidlo č. 2.: Udělejte dojem

Věděli jste, že první dojem si o vás člověk udělá za pouhých 7 sekund? Pokud bude mizerný, snažit se klienta přesvědčit o opaku bude jako boj s větrnými mlýny. Raději se soustřeďte na to, jak na klienta zapůsobíte hned od prvního okamžiku. Tím může být i telefonní hovor, ve kterém si domlouváte schůzku. Neměli byste působit příliš žoviálně, ale ani strojově. Spisovný jazyk a profesionální vystupování by mělo být samozřejmostí, zároveň ale dejte najevo, že vám na klientovi záleží a udržte si lidský přístup. Uvědomte si, že klient je váš partner a jedná se o vztah, ve kterém jste si sobě rovní. Nesnažte se mu podlézat, klient by vás měl vnímat jako autoritu, které se dá věřit.

Pravidlo č. 3: Buďte v kontaktu

Své klienty pravidelně informujte o tom, v jakém stavu se jejich realitní transakce nachází. Hned zkraje se s nimi domluvte, zda preferují komunikaci telefonicky, sms či emailem a v jakých denních hodinách jste dostupní. Je hotové nafocení nemovitosti a vystavili jste inzerát? Dejte mu vědět, jistě si jej rád prohlédne. Soustředit se pouze na aktuální prodeje by ovšem bylo chybou. Buďte s klienty v kontaktu i po ukončení spolupráce. Každý má přátele či příbuzné a pokud bude jeden z nich řešit prodej nemovitosti, pravděpodobně bude chtít doporučit makléře. Například jim můžete pravidelně přát k významným životním událostem. Výborným nástrojem, jak zůstat v povědomí klientů, je pravidelný newsletter.

Pravidlo č. 4: Budujte své renomé

Jste skvělý makléř? Prodejte to. Začněte vlastními webovými stránkami, na kterých budete prezentovat své jméno a ne realitní kancelář. Tím zabráníte ztrátě klientů, pakliže se rozhodnete realitní kancelář změnit. Na webu alespoň jednou měsíčně publikujte článek, který následně sdílejte na sociálních sítích. Neměl by ovšem být prodejní, ale spojený s tematikou, která klienty zajímá. Vytvoříte tak o sobě obrázek někoho, kdo realitám opravdu rozumí. Stane se z vás informační autorita a klienti se obrátí spíše na vás než na anonymního makléře. Kompletně a pravdivě vyplněné profily na realitních serverech by měly být samozřejmostí. Požádejte své spokojené klienty o reference a dávejte o sobě pravidelně vědět

Pravidlo č. 5: Učte se

Žádný učený z nebe nespadl a každý na začátku dělá chyby. Důležité je se z nich poučit a v budoucnu se jim vyhnout. Zejména začínající makléři by se měli obrátit na své seniornější kolegy a požádat je o mentorování. Vzdělávání by se však nemělo týkat jen nováčků. Každý úspěšný člověk – nejen realitní makléř – se vzdělává celoživotně. Časy se mění a s nimi i situace na trhu, technologie, dostupné služby. Buďte v obraze, čtěte knihy, navštěvujte semináře anebo jen diskutujte s kolegy. Získáte tak obrovský náskok před konkurencí.

Pravidlo č. 6: Nechtějte umět všechno

Nemyslete si, že jako realitní makléř musíte umět všechno. Soustřeďte se jen na svoji práci – kontakt s klientem a prezentaci a prodej jeho nemovitosti – a snažte se být v tom co nejlepší. Zároveň okolo sebe budujte síť spolehlivých partnerů a odborníků na svůj obor: marketing, právní služby, home staging, fotografy nebo třeba šikovné řemeslníky. Jedině tak budete moci nabízet skutečně komplexní špičkové služby, na které je spoleh.

Nejnovější články ve vašem emailu

Přihlašte se k odběru novinek a vždy jakmile vyjde nový článek vám ho pošleme do emailu.

Mohlo by vás zajímat

Existuje 5 typů obchodníků. Který z nich jste vy?

Existuje 5 typů obchodníků. Který z nich jste vy?

Pasivní, srdcař, učitel, horlivec nebo zaměřený na vztahy: který z těchto pěti typů obchodníků jste právě vy?