Existuje 5 typů obchodníků. Který z nich jste vy?

V dnešním rychlém a neustále se měnícím světě obchodu je schopnost identifikovat své silné a slabé stránky klíčovým faktorem pro dosažení úspěšných prodejních cílů. Porozumění vlastního osobního prodejního přístupu vám umožní lépe pochopit také své spotřebitele. Jaký typ obchodníka jste vy?

Pasivní

Pasivní prodejci mají tendenci vyčkávat. Spoléhají se na to, že jejich zákazník již ví, co chce, a přijde za nimi sám. Pasivní typ obchodníka se pravděpodobně nezkoumá mentalitu spotřebitelů. Úspěchu může dosáhnout tam, kde ten, kdo udělá první krok, je právě zákazník. Zatímco hledání nových obchodních příležitostí není jeho silná stránka, v prostředí, kde zákazníci ví, co chtějí, a jsou připraveni k závazku, může být úspěšný.  

Budující vztahy

Tento typ obchodníka chápe, že je budování vztahů běh na dlouhou trať. V prostředí, které je založeno na rozvoji obchodních vztahů, je klíčovým hráčem. Chápe, jak funguje uvažování zákazníka a věnuje všechen svůj čas a energii, aby uspokojil všechny jeho potřeby. Budovač vztahů jedná na osobní rovině tak, aby klientům mohl poskytnout řešení šité na míru.

Orientovaný na výsledek

Obchodník zaměřený na výsledek má jediný cíl: prodej. Je k němu silně motivován a k uzavření obchodu využívá všechny své přesvědčovací schopnosti. Prodejci zaměření na výsledky (jinak se jim říká také zavírači), s nadšením rozšiřují svá klientská portfolia. Trpělivost není jejich silnou stránkou, ale většinou jsou schopni řídit obchodní jednání tak, aby bylo rychlé a efektivní.

Srdcař

Prioritou tohoto typu obchodníka je produkt nebo služba, kterou prodává. Hluboce jí rozumí a 100% za ní stojí. Je loajální ke své společnosti a neustále hledá způsoby, jak zlepšit její obchodní strategii. Svou oddanost věnuje i zákazníkovi, což podporuje loajalitu zákazníků ke značce. Je motivován řešením problémů – sám věří, že produkt, který prodává, svému klientovi řešení poskytuje. Kombinace znalosti produktu s loajalitou k firmě vytváří pozitivní pracovní prostředí.

Učitel

Má pedagogickou mentalitu. Snaží se informovat zákazníka, jak a proč jeho výrobek či služba může vyřešit jeho problém. I při prodeji složitého a komplexního produktu dokáže informace vyfiltrovat tak, aby je klient pochopil a cítil se bezpečně. Tento typ obchodníka řídí interakci s klientem prostřednictvím podrobného vysvětlení produktu nebo kvalifikované demonstrace toho, jak funguje a jak výrobek může co nejlépe vyhovět potřebám spotřebitele.

Nejnovější články ve vašem emailu

Přihlašte se k odběru novinek a vždy jakmile vyjde nový článek vám ho pošleme do emailu.

Mohlo by vás zajímat

Pravidla, která dodržuje každý úspěšný realitní makléř

Pravidla, která dodržuje každý úspěšný realitní makléř

Existuje pár pravidel, která jsou pro práci makléře klíčová. Dbejte na ně, vaše cesta k úspěchu tak bude mnohem snažší.