5+1 tip, jak udělat skvělý první dojem

Šanci udělat první dojem dostanete u každého klienta jen jednou. A pokud šlápnete vedle, horko těžko to budete v budoucnu napravovat. První dojem je (nejen) v realitní sféře klíčový, protože úspěch přímo záleží na vztazích, které si makléř s klienty vybuduje. 

Můžete umět perfektně připravit a prezentovat nemovitost, ale když nezvládnete prezentovat sami sebe, šance na úspěch snižujete. Čím uvolněněji budete na první schůzce působit, tím spíše uděláte skvělý první dojem. Máme pro vás pár tipů, díky kterým se ukážete vždy v tom nejlepším světle.

1. Připravte si, o čem budete mluvit

Setkání bez přípravy v klientech může zanechat dojem, že jste neprofesionální. Proto si o nich předem zjistěte co nejvíc informací. Zajímá vás kdo jsou, co hledají a cokoliv by je mohlo zajímat. Připravte si dvě nebo tři témata, která jsou pro klienta důležitá. Pokud jste s nimi už mluvili přes telefon, projděte si poznámky z hovoru a ukažte, že jste dobrý posluchač a dokážete porozumět tomu, co po vás chtějí. Speciální body dostanete, když zmíníte nějaký konkrétní  detail. 

2. Vnímejte svou řeč těla

Řeč těla toho o vás prozradí víc než slova. Je úplně přirozené, že jste při setkání s novými klienty nervózní. Důležité je, aby vás nervozita nepřeválcovala. Jazyk vašeho těla by měl hovořit jasně: jste sebevědomý a cítíte se pohodlně. Pokud se sami budete cítit nepříjemně, bude to na vás jednoduše poznat a vaše pocity se mohou přenést i na klienta.

Jak poznat, kde děláte chyby?  Natočte se na video. Tuto techniku potkáte běžně na kurzech prezentace, ovšem můžete to provést i jednoduše doma nebo poprosit kolegu, aby vás natočil při jednání. Mnoho lidí se na videu ani nepoznává: „Opravdu si tak často vytahuju kalhoty?“

Před samotnou schůzkou se pak uvolněte s pomocí rychlé rozcvičky: Protáhněte se, narovnejte a udělejte pár kroků s uvolněnými rameny a vypnutým hrudníkem. Pomůže vám i pár hlubokých nádechů a výdechů 

Víc informací o tom, jak funguje řeč těla, se můžete dočíst v tomto článku.

3. Najděte společné téma

Nejjednodušší způsob, jak udělat perfektní první dojem, je najít s klientem společnou řeč. Zkuste před schůzkou podívat na klientova sociální média a nepodceňte sílu small talku. Zjistíte třeba, že máte oba rádi zimní sporty, chodili jste na stejnou školu, byli jste na dovolené ve stejné zemi, máte děti ve stejném věku nebo vám oběma chutná asijské jídlo. Příjemnou konverzací na odlehčené téma zvýšíte svou důvěryhodnost a klient k vám získá lepší vztah. 

4. Zajímejte se

Nemusíte klienty ohromovat tím, že na ně vychrlíte obrovské množství léty nastřádaných znalostí. Raději nechte klienty mluvit a naslouchejte. Lidé obecně rádi hovoří o vlastní osobě, svých dětech, domácích mazlíčcích. Využijte toho, ptejte se jich a dejte si pozor, aby vaše otázky byly pozorné, nenucené a otevřené (tedy nekončily odpovědí „ano, ne“). Ukážete jim, že vám nezáleží jen na provizi, ale také na lidech. Zároveň můžete touto cestou získat mnoho užitečných informací, díky nimž si uděláte lepší představu o tom, co klient opravdu hledá a chce. 

5. Vytáhněte esa z rukávu

Zeptejte se svých kolegů a přátel, co na vás mají nejraději z profesního i osobního hlediska a jaké jsou podle nich vaše silné stránky. Zpětná vazba druhé osoby je v tomto ohledu daleko přínosnější než vaše vlastní představa o své osobnosti. Pak to využijte při prvním kontaktu s klientem. Říkají vám lidé, že jste pozorný posluchač? Naslouchejte. Umíte poutavě vyprávět? Najděte si nějakou zajímavost o nemovitosti, kterou chcete prodávat, a prodejte to. Nechte klienta, aby si vás oblíbil ze stejných důvodů, z jakých vás mají rádi vaši nejbližší.

+ Pravidlo navíc: Slušné chování je základ

Ačkoli to snad není potřeba zmiňovat, aby byl článek kompletní, patří to sem. Nezapomeňte si s klientem potřást rukou (stisk by měl být přiměřeně pevný), představit se a jeho jméno znát už předem. Nezapomeňte klientovi nabídnout něco k pití a zeptat se ho, zda nepotřebuje něco dalšího. Mluvte spisovně a vulgarismům se vyhněte i v případě, že je váš klient používá. Zkrátka dbejte základních pravidel etikety a neuděláte chybu.

Nejnovější články ve vašem emailu

Přihlašte se k odběru novinek a vždy jakmile vyjde nový článek vám ho pošleme do emailu.

Mohlo by vás zajímat

Deset otázek, které byste měli hned zkraje položit každému klientovi

Deset otázek, které byste měli hned zkraje položit každému klientovi

Přesvědčte klienta o tom, že jste pro spolupráci ti praví, tím, že mu budete klást ty správné otázky.

Jak a proč zůstat v kontaktu s bývalými klienty?

Jak a proč zůstat v kontaktu s bývalými klienty?

Prodali jste byt a provizi máte v kapse. Co dál? Rozloučit se s klientem a jít si svou cestou je sice nejjednodušší, ale ne nejvhodnější řešení. Když s ním zůstanete v pravidelném kontaktu, v budoucnu se vám to může mnohonásobně vrátit.

Jak funguje Reas Premium a proč se vyplatí?

Jak funguje Reas Premium a proč se vyplatí?

Jistota výdělku, efektivní propagace, prostor pro vzdělání i možnost podílet se na digitální revoluci. To je Reas Premium.